
Dla każdego przedsiębiorstwa najważniejszy jest klient i jego sprawna i szybka obsługa. Zdecydowanie w tym pomoże infolinia firmowa. Dzięki dobrze zorganizowanej infolinii zapewnimy najwyższą jakość obsługi klientów i jednocześnie oszczędzimy roboczogodziny w naszym przedsiębiorstwie. Podstawową zaletą infolinii jest możliwość obsłużenia wielu klientów w krótkim czasie. Oczywiście infolinia nie jest tylko numerem telefonu na stronie internetowej, ale jest to rozbudowana technologia.
Czas oczekiwania
Praktycznie każdy spotkał się z oczekiwaniem na odebranie telefonu na infolinii. Jednym z elementów, który znacznie ogranicza ilość porzucanych połączeń jest informacja o przewidywanym czasie oczekiwania. Słysząc komunikat o treści „Czas oczekiwania wynosi poniżej dwóch minut” klient zdecydowanie chętniej poczeka.
Za obsługę takiego systemu odpowiada centrala telefoniczna, która wykorzystując algorytmy inteligentnie łączy dzwoniącego klienta z pracownikiem. Pomimo, że komunikat znacznie zmniejsza ilość porzucanych połączeń, to jednak nie jest główne zadanie oprogramowania centrali. Głównym założeniem organizacji infolinii jest takie jej skonfigurowanie, aby dzwoniący klient nie musiał czekać wcale. Więcej informacji o zasadach działania można przeczytać na stronie kontaktinfolinia.pl. Dużą zaletą jest to, że często działają 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. To pozwala na obsługę klientów poza godzinami pracy przedsiębiorstwa.
Jak działa centrala?
Podstawowym zadaniem centrali jest jak najszybsze połączenie dzwoniącego klienta z pracownikiem. Dzięki temu klient nie oczekuje na połączenie. Zdarzają się jednak sytuacje, że dzwoniących klientów jest więcej, niż osób mogących odebrać połączenie. To właśnie zadanie dla inteligentnych centrali. Kolejkowanie połączeń może być wykonywane automatycznie na podstawie specjalistycznych algorytmów lub może być przełączane ręcznie przez pracownika.
Dobranie odpowiedniej konfiguracji łączenia do pracowników to najważniejszy element konstruowania procesów odpowiedzialnych za kolejkowanie. System musi wiedzieć co ma robić gdy osób dzwoniących jest mniej niż pracowników i musi wiedzieć z kim ma łączyć w pierwszej kolejności. Taki pytań jest znacznie więcej i należy na nie odpowiedzieć podczas konfiguracji centrali.
Infolinia od wielu lat dla przedsiębiorców to idealne rozwiązanie, które pozwala na szybkie i skuteczne rozwiązanie problemów klientów i jednocześnie jest dobrym sposobem na sprzedaż towarów i usług. Podstawą sukcesu infolinii oprócz dobrego oprogramowania centrali jest dobrze wyszkolony i przygotowany merytorycznie pracownik.